پرگار

شرح حال ماست این...

پرگار

شرح حال ماست این...

مهریه

این روزا با گرون شدن سکه بحث داغی که به طبع اون بسیار مطرح میشه ، بحث مهریه است . همین دیروز داشتم با اسی  راجع به این موضوع صحبت می کردم . داستان هم از اونجا شروع شد که یکی از آشنایان که به حرفه ی شریف طبابت مشغوله زنش مهریشو گذاشته اجرا . بدون اینکه درخواست طلاق داشته باشه . مهریه هم چیزی نیست جز 500 سکه  که با نرخ فعلی سکه چیزی بالغ بر 250 میلیون تومان ناقابل میشه . این بنده خدا هم فقط بگم که بدبخت شده و خونه و مطبو اموالش همه مصادره شدن . به اسی گفتم اولا چه لزومی داره مهریه اینقدر بالا باشه . مهریه بالا چیزی نیست جز نتیجه فرآیند چشم و هم چشمی که خصوصا در خانم ها رایجه . بعدشم چرا آدم باید از چیزی که نداره مایه بذاره . مهریه بالا درست مثل چک بی محله . به نظر من نهایت کاری که میشه کرد اینه که مثل خیلی از کشورها زن مالک نیمی از دارایی مرد باشه . همین و بس . اسی اما می گفت : جنس اناث سر مهریه حساسن و اصلا مهریه زیر 300-400 سکه رو توهین می دونن . بعدشم پدر و مادر دختر برای اینکه خیالشون از بابت دخترشون راحت باشه و خود دختر از بابت اینکه بعد از ازدواج پسر هر غلطی خواست نکنه ، به هیچ وجه با مهریه پایین کنار نمی یان . در جوابش اما من گفتم : اولا اینکه من بخوام به خاطر حرف دیگران زیر بار حرف زور برم برای من یکی اصلا قابل توجیه نیست . ثانیا اگه طرفین به هم اطمینان داشته باشن همچین موضوعی اصلاً مطرح نیست . ضمن اینکه پسره گناه نکرده که می خواد یه خبط به این بزرگی بکنه . خلاصه داستان صحبت ما ادامه پیدا کرد و در آخر هم به نتیجه واحد نرسیدیم . جالبه بدونین که حقیر سراپا تقصیر سر این موضوع که همسر آیندم رو با 14 سکه به نکاح در خواهم آورد با دوستام شرط بستم . البته همشون گفتن بهم عمرا . ولی اعتماد به نفس من باعث میشه که یه قدم از مواضع اصولیم کوتاه نیام . ببینیم و تعریف کنیم .

نظرات 3 + ارسال نظر
ماه نوران چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ



درست که مهریه بالا تضمین کنند نیست،ولی‌ نبودش هم بازم تضمین کننده نیست.

اگه مرد نخواد مهریه بده میدونه که چطوری این کار را انجام بده.همون ۱۴ تا سکه رو هم نمید.

ولی‌ خوب تو حاضری که خواهرت هم با ۱۴ تا سکه ازدواج کنه؟

امیدوارم که بتونی‌ پیدا کنی‌ و با هم خوشبخت بشید.

اگه خواهر داشت بگو ما هم بریم بگیریم.

نکته اول که خواهرم خودش می دونه . ولی دوست دارم اون هم واقع بین باشه . کما اینکه به نظر من هست.
ثانیا امیدوارم این رویه غلط اصلاح بشه . آقایون که فکر تغییرش نیستن . در حالیکه یکی از عوامل ترس جوانان از ازدواج همین مساله است .

علی چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:40 ب.ظ

در مورد مهریه که حد توان واقعی پسر باشه بهتره
هم حقیقت و صداقته
هم دختر محک میخوره که چقدر طرفشو قبول داره و اعتماد داره
تازه مهریه که کوچکترین تاثیر تو خوشبختی و بدبختی نداره
نمیدونم پس چرا انقدر بهش اهمیت میدن
همون بهتر که نصف دارایی موقع لحظه تلخ طلاق حق همسر باشه
البته به شان دختر به نسبت رفاهی که تو خانواده پدرش داشته هم باید توجه داشت
من خودم برام خیلی مهمه که دختر توان فعلی منو بپذیره حدود ۳۰ سکه
موفق باشید

منم بحثم همون توانه . یعنی آدم از توانش مایه بذاره نه از ناتوانیش

اثیر دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:41 ب.ظ

مهریه تاثیری تو خوشبختی یک زوج نداره اما باید جای زن ایرانی بود تا به فلسفه ی وجودیش پی برد . در خیلی موارد مرد به حدی همسرش رو به ستوه میاره که عطای مهریه رو به لقاش می بخشه ولو یک سکه. این رو هم در نظر بگیرید که این زن بعد از طلاق بدون پشتوانه چطور میتونه تو این جامعه که دید بدی نسبت بهش داره زندگی کنه.

حرفتون درسته ولی این هم قبول کنید که این امر یه اهرمی جهت سو استفاده یه عده از نسوان شده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد