پرگار

شرح حال ماست این...

پرگار

شرح حال ماست این...

با تو دیشب تا کجا رفتم

با تو دیشب تا کجا رفتم
تا خدا وانسوی صحرای خدا رفتم
من نمی گویم ملایک بال در بالم شنا کردند
من نمی گویم که باران طلا آمد
لیک ای عطر سبز سایه پرورده
ای پری که باد می بردت
از چمنزار حریر پر گل پرده
تا حریم سایه های سبز
تا بهار سبزه های عطر
تا دیاری که غریبیهاش می آمد به چشم آشنا ، رفتم
پا به پای تو که می بردی مرا با خویش
همچنان کز خویش و بی خویشی
در رکاب تو که می رفتی
هم عنان با نور
در مجلل هودج سر و سرود و هوش و حیرانی
سوی اقصامرزهای دور
تو قصیل اسب بی آرام من ، تو چتر طاووس نر مستم
تو گرامیتر تعلق ، زمردین زنجیر زهر مهربان من
پا به پای تو
تا تجرد تا رها رفتم
غرفه های خاطرم پر چشمک نور و نوازشها
موجساران زیر پایم رامتر پل بود
شکرها بود و شکایتها
رازها بود و تأمل بود
با همه سنگینی بودن
و سبکبالی بخشودن
تا ترازویی که یک سال بود در آفاق عدل او
عزت و عزل و عزا رفتم
چند و چونها در دلم مردند
که به سوی بی چرا رفتم
شکر پر اشکم نثارت باد
خانه ات آباد ای ویرانی سبز عزیز من
ای زبرجد گون نگین ، خاتمت بازیچه ی هر باد
تا کجا بردی مرا دیشب
با تو دیشب تا کجا رفتم


مهدی اخوان ثالث

نظرات 14 + ارسال نظر
بارون دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:40 ب.ظ

من از حال دلت آگاه هستم
ولی کاری نمی آید ز دستم
تو خود گفتی که یاری تازه داری
مرا از خانه ات کردی فراری؟
.........................................
انقدر شعرای اخوان قشنگن که آدم خجالت میکشه شعر بگه !!

شما که شعرات معرکه است . شکسته نفسی می فرمایین

مرا کس نیست یارم هم مجاز است
ولی با اینهمه او چاره ساز است!
مرا کس نیست یارم بر خیال است
ولیکن عشق او هم بس محال است
مرا کس نیست یارم هست موهوم
ولیکن وهم من شوم است بس شوم!

بهرام سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ http://asemoon88.blogfa.com

آمدم نبودی ، گفتم که بدونی ، تا بعد.

با تو دیشب تا کجا رفتم!

بارون چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:24 ب.ظ

یه روزگاری جوابمونو میدادید کم پیدا شدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سعی میکنم پر پیدا شم . نمیشه . ولی ایشاللا میام!

بارون پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:27 ب.ظ

یاد باد آن روزگاران یاد باد ........

یاد باد!

ساسا جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ http://only-god.persianblog.ir

سلام استاد
مرسی از حضورت

خواهش می کنم
حس کردم پیرمرد شدم

بارون جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام خیلی خوشحال شدم اومدید خیییییییلی هرچند پاسخهای شعریتون خیلی غمگینن و ناراحت میشم ولی بازم همینکه میاید خیلی خوشحالم میکنید

خواهش می کنم در خدمتیم

بارون جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:41 ب.ظ

از نمره بیستی هم که بهم دادید ممنون آقا معلم ...........
شرمندمون میکنید میگید شعراتون خوبه شما بزرگوارید ولی زود زود آپ کنید دلم میگیره میام نیستید .............

لطف عالیه متعالی
من هستم
مث دولت در سایه

بهرام جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ http://asemoon88.blogfa.com

تا کجا بردی مرا دیشب

تا جیگرکی سر کوچه!

بارون جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ب.ظ

حالا پاسخ شعری .........
چرا اینگونه از من می نویسی
که دارم شکوه ها و چشم خیسی
اگر دیدی که شعرم عاشقانه است
دلم نازک شده رفع بهانه است
بدان احساس من خیلی غریب است
ز یک عاشق چو مجنون بی نصیب است
کنون بگذر ز درد شعرهایم
بگو از حال و احوالت برایم
نمی دانم چرا دل تنگ هستی
مثال عاشقی از هم گسستی
نوشتی عاشق عشقی مجازی
ندارد هیچ راه چاره سازی
نوشتی عشق او شوم وعذاب است
گمانم حال احساست خراب است؟
بدون عشق دنیا بس تباه است
نگو عشق مجازی این گناه است
اگر عاشق شدی و صادقانه است
بدان عشقت ز نوع جاودانه است
نگو من سنگ می کوبم به شیشه
خبر دارم ز احساست همیشه
بگو معشوقه ات چشم انتظار است
بدان او هم ز عشقت بی قرار است
مجاز و وهم و شوم و شکوایه هایت
نشان عشق باشد در هوایت........



لنگ انداختیم
ایشاللا در وبلاگت می جوابم

بارون جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:22 ب.ظ

راستی آپم......

خدمت میرسیم

رضا شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ http://www.rs.persianblog.ir

باتو تا کجاها که می خواستیم که نریم
کفشات کو

تو ماشینه!

کرانه شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 ب.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com

اگه عاشق بودم یا به یک نفر فکر می کردم فکر کنم حتما جواب بهتری داشتم که برات بزارم

سال نو میلادیت مبارک بهترین قشنگیا رو برات آرزو می کنم

ممنون
امید که سرکار هم به جرگه عشاق پیوند بخورید تا یه جاهایی حداقل برید

بارون یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

و باز هم نیستی .....................

هستم به خدا چه جوری بگم هستم

بارون دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ

ای بابا اون شب باهاش تا کجا رفتی که هنوز برنگشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آمدم من آمدم من آمدم من آمدم
من به تن رفتم ولیکن حال بی تن آمدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد